tirsdag 15. september 2009

"Patrick Swayze sovnet stille inn med familien ved sin side etter en 20 måneders lang kamp mot sykdommen. Det var skuespillerens talskvinne som informerte om hans død til People Magazine.

Patrick Swayze døde av kreft i magen. Han ble 57 år.

Journalisten Barbara Walters, som tidligere i år gjorde et stort intervju med skuespilleren skriver at Swayze var sammen med sin kone Lisa Niemi (53) og sin bror Don de siste timene av sitt liv.

Han døde hjemme på ranchen ved foten av San Gabriel Mountains nær Los Angeles. Dermed gikk hans ønske om å få lov til å dø hjemme i oppfyllelse. 

Kondolansene og hyllestene fra Swayzes venner og kolleger har strømmet inn.

– Patrick var et fint menneske, en morsom mann og jeg skylder ham så mye som jeg aldri kan gi igjen, sier Whoopi Goldberg som spilte mot Swayze i filmklassikeren "Ghost".

– Jeg tror på budskapet i "Gost" og kjenner at han alltid kommer å være nær, sier hun.

Patrick levde hundre liv i ett. Jeg kommer til å minnes ham for det og for hvor mye han elsket sin kone Lisa. Han var en intenstiv skuespiller, full av lideskap og livsglød. Dette er en sørgelig dag, sier Rob Lowe, som spilte mot Patrick i "The Outsiders" og "Youngblood".

Patrick fortsatte arbeidet med TV-serien "The Beast" helt frem til sin død. Dramaserien ble hans siste verk."

-Triste greier :(

2 kommentarer:

  1. Likte du han så godt? jeg kondolerer.

    SvarSlett
  2. ja han var jo superkjekk, en av de første mennene jeg likte i film ^^ takk, det går bra liksom :P

    SvarSlett